Ivalua

  • New York City, NYC - USA
Ivalua 91300 Massy, France
Jan 23, 2020
Né en 2000, Ivalua est reconnu par les analystes comme Gartner et Forrester comme leader sur le marché des Solutions Achats. Notre succès est mis en évidence par un taux de fidélisation de nos clients de plus de 98% au sein d'une communauté active et engagée de plus de 300 entreprises de premier plan dans 70 pays, qui grâce à notre solution dégagent un avantage concurrentiel en gérant stratégiquement plus de 500 milliards USD de dépenses. Avec un produit solide et une équipe dynamique, Ivalua est en plein essor et a acquis récemment le statut de Licorne grâce à deux levées de fonds successives au cours des 2 derniers mois. Rattaché à un Directeur de Projets, le(a) consultant(e) intégration intervient sur les projets d’implémentation de la solution Ivalua Buyer chez nos clients. Le(a) consultant(e) intégration : Accompagne nos partenaires dans le déploiement de notre solution. Traite des problématiques d’échanges avec les systèmes d’information du client. Est en charge de la conception et de la réalisation des interfaces, des chargements et/ou migrations de données. Accompagne les clients et partenaires lors des phases de tests d’intégrations. Oriente nos partenaires sur les choix techniques en lien avec la solution.   Missions et activités En phase de conception : Prépare et anime les ateliers avec le client / partenaire Analyse les besoins clients avec le partenaire et valide les choix techniques Elabore les chiffrages Participe aux phases de prototypage Rédige les livrables (compte rendu, spécifications, ...) En phase de réalisation : Paramètre la solution Ivalua Buyer Développe les demi-interfaces Charge les données dans la solution Ivalua Buyer Réalise les tests unitaires et d’intégrations En phase de validation : Accompagne le client / partenaire sur les phases de recette utilisateur Effectue le suivi et la qualification des demandes du client / partenaire   Profil: Diplôme d’Ingénieur(e) ou Master en Informatique Au moins 3 années d’expérience professionnelle en tant que consultant intégration de logiciels informatiques type CRM, ERP... Connaissance générale en informatique (Système d’information, Base de données, ...) Connaissances en : C#, SQL, et Protocoles d’échange (API, SFTP, Webservices) Anglais: Niveau C1 Esprit d’analyse et de synthèse Aisance relationnelle Bonne qualité rédactionnelle Adaptabilité aux contraintes client et partenaire Ce poste implique des déplacements en France et à l’international à hauteur de 30% du temps de travail.   Ivalua vous propose :   Un environnement de travail innovant et stimulant, une croissance exceptionnelle et des perspectives de carrière De travailler avec une équipe très globale et très diversifiée composée de collègues exceptionnellement passionnés, talentueux et motivés, qui sont des leaders établis dans leur domaine. Beaucoup de liberté pour la créativité et le développement personnel Avantages : RTT, Chèques Déjeuner,CE. Nos collaborateurs se regroupent pour pratiquer de nombreuses activités sportives (foot, badminton, VTT, Tennis de Table) ou musicales. Nous organisons tous les 2 ans les 48h de l’Innovation qui récompensent le travail en équipe et la créativité au service de la satisfaction de nos clients Ivalua a reçu le Label Happy@Work Europe 2019  
Ivalua Pune, Maharashtra - India
Jan 23, 2020
 We are expanding our technical team and are looking to hire new Customer Application Engineers for the maintenance and the project teams. About Ivalua Headquartered in the heart of the Silicon Valley, Ivalua is the leading provider of Spend Management Cloud Solutions and recognized by top Analysts as a global market leader. After 15 years of continuous innovation and growth, our unique software platform is widely regarded as one of the most powerful and effective solutions ever created for procurement/Finance teams. Our success is reflected in a 98% renewal rate within an active and engaged community of 250 customers across 70 countries achieving high performance empowered with the Ivalua Solution. If you are looking for a stimulating environment with exceptional growth and career opportunities, and if you would like being part of a truly global and very diverse team mixing hardwork, teamwork and fun, then Ivalua may be a great fit for you!  Description: Use Ivalua Buyer technical framework (based on C# .NET) to configure and customize Ivalua Buyer solution Comfortable looking for configuration solutions versus new coding Comfortable with implementation, testing, reverse engineering and debugging Skills required: Knowledge of SRM, Supply Chain, Procurement 3-5 + years of experience in software development Skills in C#.NET and SQL Server Ability to understand complex functional and technical environments Aptitude to directly communicate with clients and work in close collaboration with our project managers Ability to work in a multi-cultural environment Exceptional work and personal ethics At least a Bachelor of Science in Computer Science or equivalent  
Ivalua Redwood City, CA - USA
Jan 23, 2020
There are jobs—and then there are careers. At Ivalua, we offer the opportunity to do the kind of work that adds up to something meaningful. As one of the fastest growing software companies in Silicon Valley, we offer the opportunity to challenge yourself, learn new skills, and be surrounded by smart, ambitious and highly motivated people day in and day out. Ivalua is seeking an experienced Senior Human Resource Generalist to work closely with our CHRO to re-imagine our Human Resource infrastructure as we grow. The ideal candidate is motivated, proactive, and thrives working in a growing and fast pace environment. This role will have the opportunity to create a large impact on a small, agile team. This position has an emphasis on knowledge of Systems and Immigration. Responsibilities may include any of the following: Partner with our CHRO to deliver effective HR programs Ensure compliance with all relevant federal, state and local employment and benefits laws and regulations and maintaining records, reports, and logs to support reported data Maintain internal HR documentation related to company programs and policies Drive and implement HR policy and procedure initiatives that focus on enhancing the business, process improvements and documentations Responds to claims and inquiries: unemployment, disability, employment verification, etc. Develop, implement and administer processes and procedures for on-boarding and off-boarding. Conduct full cycle on-boarding and off-boarding including coordinating the company’s new hire orientation program. Coordinate all paperwork for recruiting, offer letters, new hires, status changes and terminations. Interact with various benefits system of records to ensure data integrity across multiple platforms. Compile reports as needed. Collaborate cross-functionally with Payroll to process semi-monthly payroll file relating to compensation/benefit changes and corrections Perform general HR functions including but not limited to employee file maintenance Assist, track, and partner with our immigration service provider Track contractor start and completion dates Assist with HR program creation, development, and activation Create and maintain project management timelines for HR related programs   Qualifications 5 years HR experience with exceptional attention to detail and discipline to organize and prioritize Experience with immigration issues and working with 3rd party vendors Experience using multiple (proprietary, in-house, or commercial) HR/Payroll/Performance systems Experience partnering with cross-functional teams to understand the needs of the organization as they relate to HR programs Ability to build effective work relationships at all levels of the organization, influence behavior, and manage change Strategic, analytical thinker who isn’t afraid to roll up one’s sleeves and get into the weeds; passion for problem-solving with a creative mindset, creating recommendations and driving the action plans for solving those problems Demonstrated competencies in effective communication (written and verbal), presentation, and facilitation skills Experience working in a dynamic, rapidly changing environment Experience working in Technology HR environment strongly preferred Strong skills in excel, power-point, and g-suite. Advanced skill in Excel (pivot tables, vlookups, etc..) Calm under pressure. Sense of Humor and Passion for HR a must!
Ivalua Pune, Maharashrastra - India
Jan 23, 2020
Ivalua is looking for a Software Implementation Lead for both its Maintenance and Project team. This role incorporates a combination of client oversight and configuration. It is best suited for a "hands-on" resource who enjoys problem solving, takes ownership of tasks and gets things done on a lead level.  About Ivalua Headquartered in the heart of the Silicon Valley, Ivalua is the leading provider of Spend Management Cloud Solutions and recognized by top Analysts as a global market leader. After 15 years of continuous innovation and growth, our unique software platform is widely regarded as one of the most powerful and effective solutions ever created for procurement/Finance teams. Our success is reflected in a 98% renewal rate within an active and engaged community of 250 customers across 70 countries achieving high performance empowered with the Ivalua Solution. If you are looking for a stimulating environment with exceptional growth and career opportunities, and if you would like being part of a truly global and very diverse team mixing hardwork, teamwork and fun, then Ivalua may be a great fit for you!  Description: Monitor all the requests (defects and enhancements) are posted to the Maintenance Group. Reproduce all issues posted by the client, provide guidance when needed and solve configuration requests. Escalate to the Engineering team for issues that are beyond configuration (code related) and work with the Engineer until full resolution. Escalate risks on unsolved issues Take ownership of the quality for the configuration requests that he/she delivers Develop deep functional expertise in Ivalua Solution   Skills  required: Functional knowledge of SRM, Supply Chain, Procurement Project Management skills 4+ years experience in configuration and implementation Previous experience in software configuration. Hands on experience Ability to manage client relationship  Self driven and result oriented Exceptional communication skills Prior exposure to code preferred (C#, .NET) Good hands on experience in SQL Minimum of Bachelor (BS) Degree in Software Engineering, Information Systems Engineering, Computer Science or a closely related field or foreign degree equivalent. 
Ivalua Redwood City, CA, USA
Jan 23, 2020
Ivalua is looking for a Software Implementation Lead for both its Maintenance and Project team. This role incorporates a combination of client oversight and configuration. It is best suited for a "hands-on" resource who enjoys problem solving, takes ownership of tasks and gets things done on a lead level.  About Ivalua Headquartered in the heart of the Silicon Valley, Ivalua is the leading provider of Spend Management Cloud Solutions and recognized by top Analysts as a global market leader. After 15 years of continuous innovation and growth, our unique software platform is widely regarded as one of the most powerful and effective solutions ever created for procurement/Finance teams. Our success is reflected in a 98% renewal rate within an active and engaged community of 250 customers across 70 countries achieving high performance empowered with the Ivalua Solution. If you are looking for a stimulating environment with exceptional growth and career opportunities, and if you would like being part of a truly global and very diverse team mixing hardwork, teamwork and fun, then Ivalua may be a great fit for you!  Description: Monitor all the requests (defects and enhancements) are posted to the Maintenance Group. Reproduce all issues posted by the client, provide guidance when needed and solve configuration requests. Escalate to the Engineering team for issues that are beyond configuration (code related) and work with the Engineer until full resolution. Escalate risks on unsolved issues Take ownership of the quality for the configuration requests that he/she delivers Develop deep functional expertise in Ivalua Solution   Skills  required: Functional knowledge of SRM, Supply Chain, Procurement Project Management skills 4-10 + years experience in configuration and implementation Previous experience in software configuration. Hands on experience Ability to manage client relationship  Self driven and result oriented Exceptional communication skills Prior exposure to code preferred (C#, .NET) Good hands on experience in SQL Minimum of Bachelor (BS) Degree in Software Engineering, Information Systems Engineering, Computer Science or a closely related field or foreign degree equivalent. 
Ivalua Pune, Maharastra - India
Jan 23, 2020
Customer Applications Engineer - ASP.NET / C# We are expanding our technical team and are looking to hire new Software Engineers for our Client Applications Support team. About Ivalua Headquartered in the heart of the Silicon Valley, Ivalua is the leading provider of Spend Management Cloud Solutions and recognized by top Analysts as a global market leader. After 15 years of continuous innovation and growth, our unique software platform is widely regarded as one of the most powerful and effective solutions ever created for procurement/Finance teams. Our success is reflected in a 98% renewal rate within an active and engaged community of 250 customers across 70 countries achieving high performance empowered with the Ivalua Solution. If you are looking for a stimulating environment with exceptional growth and career opportunities, and if you would like being part of a truly global and very diverse team mixing hardwork, teamwork and fun, then Ivalua may be a great fit for you!  Description: Use Ivalua Buyer technical framework (based on C# .NET) to develop and enhance Ivalua Buyer solution Work cross functionally with a global team in building new product features and functionality. Comfortable with hands on development, testing, reverse engineering and debugging Contribute throughout all phases of the SDLC Skills  required: Communicate technical concepts to non-technical people 4+ years of experience in software development Skills in C#.NET and SQL Server Ability to understand complex functional and technical environments Aptitude to directly communicate with global cross-functional team members and work in close collaboration with team managers Ability to work in a multi-cultural environment Exceptional work and personal ethics At least a Bachelor of Science in Computer Science or equivalent Knowledge of SRM, Supply Chain, Procurement a plus Written and spoken French is a big plus
Ivalua Pune, Maharashtra, India
Jan 23, 2020
Ivalua is looking for a Software Implementation Lead for both its Maintenance and Project teams. This role incorporates a combination of client oversight and configuration. It is best suited for a "hands-on" resource who enjoys problem solving, takes ownership of tasks and gets things done on a lead level.  About Ivalua Headquartered in the heart of the Silicon Valley, Ivalua is the leading provider of Spend Management Cloud Solutions and recognized by top Analysts as a global market leader. After 15 years of continuous innovation and growth, our unique software platform is widely regarded as one of the most powerful and effective solutions ever created for procurement/Finance teams. Our success is reflected in a 98% renewal rate within an active and engaged community of 250 customers across 70 countries achieving high performance empowered with the Ivalua Solution. If you are looking for a stimulating environment with exceptional growth and career opportunities, and if you would like being part of a truly global and very diverse team mixing hardwork, teamwork and fun, then Ivalua may be a great fit for you!  Description: Monitor all the requests (defects and enhancements) are posted to the Maintenance Group. Reproduce all issues posted by the client, provide guidance when needed and solve configuration requests. Escalate to the Engineering team for issues that are beyond configuration (code related) and work with the Engineer until full resolution. Escalate risks on unsolved issues Take ownership of the quality for the configuration requests that he/she delivers Develop deep functional expertise in Ivalua Solution   Skills  required: Functional knowledge of SRM, Supply Chain, Procurement Project Management skills 4+ year experience in configuration and implementation Previous experience in software configuration. Hands on experience Ability to manage client relationship  Self driven and result oriented Exceptional communication skills Prior exposure to code preferred (C#, .NET) Good hands on experience in SQL Minimum of Bachelor (BS) Degree in Software Engineering, Information Systems Engineering, Computer Science or a closely related field or foreign degree equivalent. 
Ivalua Pune, Maharashtra, India
Jan 22, 2020
We are looking for Technical Sales Engineer/Product Configuration Engineer to join our fast growing Solution Consulting Enablement team in Pune, India.   About Ivalua After 15 years of continuous innovation and growth, our unique software platform is widely regarded as one of the most powerful and effective solutions ever created for procurement/Finance teams. Our success is reflected in a 98% renewal rate within an active and engaged community of 250 customers across 70 countries achieving high performance empowered with the Ivalua Solution. If you are looking for a stimulating environment with exceptional growth and career opportunities, and if you would like being part of a truly global and very diverse team mixing hard work, teamwork and fun, then Ivalua may be a great fit for you!  Description: The Technical Engineer is dynamic and enjoys working in a fast-paced technology environment and is excited at the concept of making a difference in the procurement space. Being part of the Sales Enablement team, the Technical Sales Engineer would be involved in supporting the Sales and the Presales teams through strategic solutioning, technical configuration and build. This role requires familiarity with use cases in a SaaS environment, ability to configure database-driven and cloud based applications. Need strong Procurement and / or business oriented SaaS experience The perfect candidate is outgoing, personable, and enjoys helping customers solve complex problems through innovative solutions. This person is creative and collaborative.They are analytical and product-focused, with a desire to help contribute to a world-class sales organization. Experience with procurement processes, solutions and systems is a big plus. Experience : 3-5 years of relevant experience Key Skills – Good hands on experience in SQL Development (proficient), MDX, OLAP Cubes, ETL, Knowledge of ERP systems (SAP, Oracle...) and integrating with ERP systems very beneficial.   
Ivalua Montreal, Quebec - Canada
Jan 22, 2020
About Ivalua Headquartered in the heart of the Silicon Valley, with North American east coast offices in New York City and Montreal, Ivalua is the leading provider of Spend Management Cloud Solutions and recognized by top Analysts as a global market leader. After years of continuous innovation and growth, our unique software platform is widely regarded as one of the most powerful and effective solutions ever created for procurement/Finance teams. Our success is reflected in a 98% renewal rate within an active and engaged community of 250+ customers across 70 countries achieving high performance empowered with the Ivalua Solution. If you are looking for a stimulating environment with exceptional growth and career opportunities, and if you would like being part of a truly global and very diverse team mixing hard-work, teamwork and fun, then Ivalua may be a great fit for you!  The Bids & Proposals Coordinator is responsible for producing high quality winning proposals to an existing or prospective client, on time and within budget. They ensure that all the client's questions have been answered as fully as possible, and that the organization has given itself the best possible chance of success. The role involves coordinating all day-to-day aspects of each individual bid/proposal (various regions), responding to the proposal requirements using existing library content, as well as developing and maintaining the content repositories.  This is an starting role that provides a great opportunity to join a winning team, gain deeper product and industry knowledge by representing our award winning software platform, and grow your career in sales, solution consulting, marketing, project management, account management, or business development.   Principal responsibilities Coordinate and produce proposals: Produce the response planning and ensure all bid contributors follow the timeline Structure, develop, write, and edit proposal sections, while building the response around the Request for Proposal (RFP)/Client requirements, in a creative, compelling, and compliant manner. Edit completed proposals for consistency and quality, including compelling sales propositions and differentiators, formatting and graphical layout Prepare response package Manage and validate content accuracy and quality Contribute to build and maintain the Ivalua knowledge library using Q&A from previous bids and stock answers from major content contributors. Maintain accurate content based on previous bid responses Q&A Update the knowledge library after bid submission with new boilerplate answers and new technical answers Review old content on a regular basis with subject matter experts Make sure that the answers are at all time up to date, relevant, accurate Participate in creating bespoke response templates in collaboration with Marketing Coordinate proposal printing, assembling, mailing/shipping as required. Be able to effectively communicate within the response team & with other key stakeholders including interaction with subcontractors, vendors, and other entities associated with proposal development, including relationships with subcontractors, vendors, and other entities associated with proposal development Be able to work on multiple proposals, balancing milestones and due dates.   Training, skills, knowledge and/or experience Requirements and Qualifications College certificate/diploma or a university degree in Business Administration, IT, Sciences, Marketing or in a related discipline; Minimum of 1+ years of experience in a similar role in a related business environment Advanced formatting skills using various software including: Microsoft Word, PowerPoint, Excel and Outlook; Google Docs experience is desirable Ability to focus on deadlines and deliverables Able to read and interpret instructions carefully Attention to detail and ability to prioritize assignments Excellent presentation skills with strong verbal communication abilities Bilingual (English/French) is an asset Additional Desired Knowledge and/or Experience Procurement/Spend Management knowledge and experience is preferred    
Ivalua Redwood City, CA - USA
Jan 21, 2020
Senior Payroll Accountant    Responsible for US and international payroll operations (exposure and experience working on India Singapore, Australia, Canada, Brazil) for at least 500+ head count, payroll accounting and close activities. Understanding and working knowledge of multi-state payroll and related compliance activities. Experience on working with HR for compensation related activities including, but not limited to administering multi-state payroll, benefits, HR projects, audit and compliance. Collaborate with cross-functional teams, local vendors, plan administrators, and agencies in rectifying payroll- and tax-related issues.  Communicate resolutions to affected employees. Identify process gaps and administrative inefficiencies. Partner with payroll team, internal and external stakeholders in streamlining operations and automating (or eliminating) manual processes to scale for growth.  Create and upload payroll and payroll related journal entries and perform related reconciliations. Exposure to sales commission cycle. Audit monthly benefit payments reported by HR to ensure activity agrees to cash account. Take on basic Equity administration responsibilities and have understanding of Equity Edge platform Support and assist the administration of company’s equity plan Support complete cycle for global equity activity including grants, exercises, RSU releases. Partner with leaders in HR Compensation and Legal, to ensure accurate and compliant operations, systems and the integrity of the equity compensation plans Assist with inquiries from employees and processors as needed. Ensure compliance with Sarbanes-Oxley controls and initiatives Assist with special payroll/GL projects as requested by management.   Qualifications: Degree in Accounting Minimum 8 years’ experience Certified payroll professional ADP Workforce experience is a must, Netsuite experience is a plus, experience in Equity Edge Software (E*Trade), good in excel Excellent oral and written communication skills. Self motivated Ability to work well with others.
Ivalua 91300 Massy, France
Jan 17, 2020
Né en 2000 en France, Ivalua est éditeur d’une suite logicielle qui s’adresse aux Directions Achats des Entreprises et est reconnu par les analystes comme leader sur son marché. Nos clients sont plus de 300 entreprises de premier plan présentes dans 70 pays. Nos équipes sont présentes dans 13 pays et notamment en France, aux Etats Unis (Silicon Valley), au Canada, à Singapour…Notre dernière levée de fond nous positionne en tant que Licorne sur les marchés. Dans le cadre de la création de l’équipe Globale InfoSec et reportant au Directeur Global Infosec basé en Californie, vous participez à l’implémentation de la politique de sécurité au niveau global et êtes l’interlocuteur principal des diverses parties prenantes en EMEA. Dans ce cadre, vos principales responsabilités sont: Prendre en charge la gestion des nor mes et au dits de sécurité, notamment ISO 27001, SOC 2 et FedRAMP Aider à guider notre politique globale et notre architecture de gouvernance Identifier les lacunes et les conflits dans les processus existants, développer des solutions avec différentes équipes et travailler à améliorer constamment notre position et notre statut de conformité en matière de sécurité Etre responsable et exécuter des évaluations des risques et des audits internes, et maintenir un référentiel des activités de collecte et de maintenance des preuves Mettre à jour et maintenir la documentation de sécurité et de conformité interne et externe Faciliter et répondre aux évaluations de sécurité des fournisseurs et aux besoins d'audit client Évaluer les exigences de sécurité et de conformité nouvelles et évolutives et élaborer des documents d'orientation et de référence pour les équipes internes Développer des mesures de sécurité et de conformité pour suivre la maturité et les performances du programme Élaborer et dispenser une formation aux employés en matière de sécurité et de conformité Examiner les conditions de sécurité dans les contrats clients Assister aux réunions des clients pendant la phase d’avant-vente et de post-déploiement pour les informer sur les contrôles de sécurité et la posture d'Ivalua Répondre aux questions et questions de sécurité des clients / prospects Profil:  Expérience en tant que Consultant Sécurité Informatique, Risque et Conformité au sein d'un cabinet de conseil Expérience de consulting auprès de grandes entreprises Connaissance du monde de l'édition logicielle et/ou du Saas Excellentes capacités à influencer et guider des organisations dans la prise en compte des problématiques de sécurité, risque et conformité Anglais et Français Courant Ivalua vous propose :   Un environnement de travail innovant et stimulant, une croissance exceptionnelle et des perspectives de carrière De travailler avec une équipe très globale et très diversifiée composée de collègues exceptionnellement passionnés, talentueux et motivés, qui sont des leaders établis dans leur domaine. Beaucoup de liberté pour la créativité et le développement personnel Avantages : RTT, Chèques Déjeuner,CE. Nos collaborateurs se regroupent pour pratiquer de nombreuses activités sportives (foot, badminton, VTT, Tennis de Table) ou musicales. Nous organisons tous les 2 ans les 48h de l’Innovation qui récompensent le travail en équipe et la créativité au service de la satisfaction de nos clients Ivalua a reçu le Label Happy@Work Europe 2019
Ivalua Orsay, Paris - France
Jan 17, 2020
Né en 2000, Ivalua est reconnu par les analystes comme Gartner et Forrester comme leader sur le marché des Solutions Achats. Notre succès est mis en évidence par un taux de fidélisation de nos clients de plus de 98% au sein d'une communauté active et engagée de plus de 300 entreprises de premier plan dans 70 pays, qui grâce à notre solution dégagent un avantage concurrentiel en gérant stratégiquement plus de 500 milliards USD de dépenses. Avec un produit solide et une équipe dynamique, Ivalua est en plein essor et a acquis récemment le statut de Licorne grâce à deux levées de fonds successives au cours des 18 derniers mois. En tant que Designer UI/UX - H/F , vous travaillerez au sein de l’équipe produit de la R&D à Orsay, en collaboration avec les chefs de produit, les scrummasters et les développeurs. Vous participerez à la conception des nouvelles interfaces utilisateurs, mais aussi à l’amélioration des interfaces utilisateurs existantes pour contribuer à une meilleure expérience utilisateur. Nous sommes à la recherche d'une personne passionnée par le design, le graphisme et désireuse de construire des interfaces utilisateurs dans un environnement complexe. Vous êtes enthousiaste à l'idée d'améliorer vos compétences au sein d’une équipe dynamique en pleine croissance et à dimension internationale.  Responsabilités: -Comprendre et résoudre les problèmes fonctionnels des utilisateurs en concevant des interfaces utilisateur intuitives; -Evaluer les besoins des utilisateurs en collaboration avec les chefs de produit, les ingénieurs et les personnes responsables de la « User Research »; -Concevoir des prototypes d'éléments graphiques et interactifs, pour les interfaces utilisateurs; - Réaliser des Clickable mockups / prototypes ; -Maintenir un "design system" permettant le développement d'expérience cohérentes sur toute la plateforme Ivalua; -Assurer la qualité graphique et de la de la conformité des écrans livrés aux spécifications ; -Créer des maquettes et des prototypes selon les besoins définis par les chefs de produit pour évaluer et définir la meilleure expérience utilisateur; -Organiser des tests utilisateurs pour tester les choix d’interfaces et d'expérience utilisateur; -Préparer et présenter les prototypes concepts aux équipes internes et aux intervenants clés; -Promouvoir les bonnes pratiques d’interface (UI) ainsi que les normes au sein de l’équipe R&D; -Participer à l’amélioration permanente des interfaces du produit en fonction des retours utilisateurs et des performances du produit; -Se tenir au courant des tendances ( UI) sur ordinateur et mobile.   Profil: Issu d'une formation Bac +3 à Bac +5, spécialisée en UI. - Vous avez au minimum 5 ans d’expérience en tant que designer UI ou rôle similaire sur des applications d’entreprise de gestion - Vous devez maîtriser les outils de prototypage, comme par exemple Sketch, Zeplin, InVision - Vous êtes organisé, orienté résultat, et vous aimez le travail en équipe. - Vous êtes capable de présenter clairement, articuler et justifier vos propositions de conception. - Votre travail devra toujours être centré sur l'utilisateur – être la voix des utilisateurs, comprendre leurs objectifs - Vous parlez anglais couramment. Ce poste pourra impliquer des déplacements pour rencontrer des clients et des équipes à l'étranger, notamment aux USA. Ce poste est basé à minima 3 jours par semaine sur Orsay puis 3 jours/sem sur Massy à compter du premier trimestre 2020.  
Ivalua 91300 Massy, France
Jan 17, 2020
Né en 2000, Ivalua est reconnu par les analystes comme Gartner et Forrester comme leader sur le marché des Solutions Achats. Notre succès est mis en évidence par un taux de fidélisation de nos clients de plus de 98% au sein d'une communauté active et engagée de plus de 300 entreprises de premier plan dans 70 pays, qui grâce à notre solution dégagent un avantage concurrentiel en gérant stratégiquement plus de 500 milliards USD de dépenses. Avec un produit solide et une équipe dynamique, Ivalua est en plein essor et a acquis récemment le statut de Licorne grâce à deux levées de fonds successives au cours des 18 derniers mois. Au sein des équipes R&D fonctionnelles, nous recherchons notre  Senior Product Manager, responsable de la Roadmap du Module Contrat de la Solution Ivalua Buyer ( gestion des référentiels, gestion du cycle de vie des contrats, gestion des obligations légales...) . Vos connaissances  des problématiques liées à la gestion de contrats, votre connaissance du marché et votre compréhension des nouvelles technologies (NLP, ML) vous permettront d’élaborer des innovations disruptives sur ces problématiques. En tant que Senior Product Manager, vous pilotez l’exécution de la Roadmap; vous assurez l’adéquation de la solution avec les besoins du marché et garantissez la qualité, la performance et la stabilité des livrables. Vous êtes responsable d’une équipe de développement constituée de product owners, de développeurs et d’ingénieurs qualité qui travaillent en mode Agile. Ainsi vous Pilotez l'exécution de la Roadmap ( de la phase de conception à la mise en production;de l’amélioration et la stabilisation du produit au développement de nouvelles fonctionnalités innovantes) Assurez la veille concurrentielle sur vos domaines fonctionnels Participez aux événements organisés autour du produit (internes, clients et partenaires) Participez à la préparation des communications internes et auprès de nos partenaires ou clients sur les nouveautés produits Pilotez la communication avec les autres services  Intervenez en tant qu’expert produit dans le cadre de l'avant-vente ou d'un projet Managez les personnes de votre équipe  Garantissez la qualité des livrables  de votre équipe (logiciel, paramétrage de référence,, documentation, vidéo) et un bon niveau d’expérience utilisateur ainsi que l’adéquation des fonctionnalités avec le besoin métier. Vous êtes l'interlocuteur fonctionnel sur vos domaines d’expertise vis à vis des autres équipes R&D, du Business Développement, du Customer Success , du Marketing et des équipes BUILD et RUN, et aussi de nos partenaires et clients.     Profil :  Issu(e) d’une formation Bac +5 en Informatique, Vous avez 10 ans d’expérience dans l’édition logicielle incluant une responsabilité de product owner/product manager Vous avez 5 ans d’expérience dans le domaine des solutions de gestion de contrats et gestion des risques contractuels. Vous avez une expérience avec une éditeur de logiciel entreprise en mode SaaS Vous pouvez démontrer avoir lancé sur le marché une application en version 1.0 avec des itérations successives qui ont conduites à une forte croissance Vous avez le goût et la passion de rencontrer les clients et de travailler en collaboration très proche pour consolider les besoins, valider les designs, et concevoir une solution pratique et différenciée Vous avez suffisamment de charisme pour évangéliser, convaincre, influencer les équipes internes et les collaborateurs externes (clients, partenaires, analystes de marché) Vous maîtrisez la méthodologie Agile et les principes fondamentaux du Software Development Lifecycle Vous faites preuve de leadership; vous êtes passionné, dynamique, créatif, exigeant, faites preuve de rigueur et êtes capable de fédérer votre équipe pour atteindre les objectifs fixés. Votre anglais est impérativement courant. Le poste sera basé à Massy-Palaiseau à compter du 1er trimestre 2020.  
Ivalua 91300 Massy, France
Jan 16, 2020
DESCRIPTION DE L’ENTREPRISE Né en 2000 en France, Ivalua est un éditeur de logiciel Achats reconnu par les analystes comme leader sur son marché. Notre succès est mis en évidence par un taux de fidélisation de nos clients de plus de 98% au sein d'une communauté active et engagée de plus de 300 entreprises de premier plan dans 70 pays. Nos équipes sont présentes dans 13 pays et notamment en France, aux Etats Unis (Silicon Valley), au Canada, à Singapour…Nous prévoyons une croissance de 40% de notre chiffre d’affaires sur 2019. Notre dernière levée de fonds nous positionne en tant que Licorne (entreprise valorisée à 1 milliard de dollars sur les marchés). DESCRIPTION DU POSTE Au sein de notre département Finances, équipe d’experts forte de 5 collaborateurs, nous recherchons un Comptable Général Expérimenté (H/F) afin de renforcer notre équipe. Vous travaillerez en relation directe avec notre DAF et votre scope sera d’envergure internationale avec une couverture Europe Middle East & Africa (EMEA) et la gestion de diverses entités.  En votre qualité de Comptable Général, vos responsabilités seront les suivantes: Gestion de la comptabilité fournisseurs Gestion des immobilisations Gestion des intercompagnies Suivi du “cut off”  Réalisation du lettrage clients et fournisseurs Participation à l’élaboration des dossiers de clôtures Établissement les déclarations fiscales (TVA, CFE, CVAE, etc.) Cadrage paye  Aide à la vérification des notes de frais Participation à l’implémentation de nouveaux outils logiciels interface avec les experts comptables des différents pays pour s’assurer que leurs comptabilités respectives soient à jour  Formations & Compétences Attendues: Bac +2/3 en Comptabilité Minimum de 5 ans d’expérience en comptabilité générale Anglais courant indispensable, tant à l’écrit qu’à l’oral: relation avec des partenaires au niveau international (notamment cabinets comptables et fournisseurs) Maîtrise des logiciels: Microsoft Dynamics NAV, NetSuite, Silae Connaissance des règles de TVA Union Européenne Connaissance en US GAAP serait un plus Qualités Recherchées: Bonne capacité de communication tant à l’écrit qu’à l’oral Capacité d’écoute et de rigueur Bon relation et sens du service  Goût du travail en équipe Motivation à évoluer dans un environnement Scaleup, international, dynamique et en forte croissance
Ivalua Central Area, Singapore
Jan 16, 2020
 Ivalua is the fastest growing leader in the rapidly growing Spend Management software market. Founded in 2000, with dual headquarters in Redwood City, California and Orsay, France, Ivalua has maintained both profitability and the industry’s highest customer retention rates, at over 98%. Recognized as a leader by Gartner and other analysts, Ivalua’s Source-to-Pay suite is leveraged by over 300 of the world’s most admired brands to manage over $500 Billion in spend. To further accelerate our growth, we are looking for a top-notch Sales Development Representative (SDR) to be a part of a fast-growing marketing and sales environment. As an Ivalua SDR, you will be partnering with sales to introduce them to decision-makers in their targeted accounts. Job Responsibilities Generate qualified customer meetings for Account Executives Qualify inbound customer meetings for Account Executives Proactively nurture early stage opportunities by providing valuable content Present a compelling and clear case for the Ivalua platform with the appropriate decision makers Become an Ivalua subject-matter expert through continued learning and development Understand Ivalua solutions and competitive positioning within the market Develop an active and professional presence on LinkedIn to connect and engage with prospective customers Job Requirements 4+ years of experience in a high-tech B2B marketing, inside sales, or sales development environment Experience identifying and contacting prospective customers, utilizing a multi-approach prospecting methodology – outbound calling, email, direct mail, and LinkedIn/social connections Demonstrated ability to work in an environment where growth and change is the only constant  Demonstrable track record of consistent over-achievement of quotas and sales goals Ability to communicate a value proposition in a clear, concise, and compelling manner Language proficiency: Written and verbal fluency in English and Mandarin Preferred Experience Experience supporting both Southeast Asia and Australia/New Zealand regions Domain experience in Spend Management, Supply Chain, or Procurement Additional: Entrepreneurial spirit Understands a sense of urgency in supporting a sales organization  
Ivalua Redwood City, CA - USA
Jan 15, 2020
GL Senior Staff Accountant As part of Corporate Consolidation group, this position will support the general ledger team & intercompany accounting in the Global Accounting Operations.  This position will be an integral part of the monthly close process and provide support to the financial statements.  The GL Accountant will work under the supervision and guidance of the Director of Accounting Operations.  The ideal candidate will have a Bachelor’s Degree in Accounting or Finance, Netsuite expertise, and robust experience of monthly close process in a public company. The candidate must be detail oriented, have strong organization and problem solving skills, be a team player, and be very hands-on.   Specific responsibilities include: Analyze and reconcile transactions related to bank account transactions, fixed assets, prepaid/accruals, payroll and preparing related JEs monthly Perform monthly and quarterly close activities in Consolidation area, including performing running revaluation and translation in ERP monthly Responsible for global intercompany confirmations, eliminations, and analysis. Prepare monthly JEs’and reconciliations of balance sheet accounts Prepare quarterly CTA reasonableness test. Perform chart of accounts and foreign exchange rates maintenance. Support the quarterly reviews/annual audit with external auditors for responsible areas. Partner with all levels of the Finance Organization to drive and deliver results and create synergy. Proactively seek ways to improve process, quality and efficiency, Perform other ad-hoc tasks and duties as assigned by management.   Education and Qualification Bachelor's Degree in Finance & Accounting or equivalent. Minimum 4 to 6 years of relevant General Ledger and Consolidation experience. Corporate experience in multi-national public company (required). Experience with Netsuite ERP system (required). Hyperion Essbase application and HFM preferred. Ability to communicate in written and spoken English language (required), French (preferred). Experience with basic financial and word processing software (Excel, Word, Powerpoint, etc.). Possess a positive and proactive attitude to resolve problems. Ability to multi-task and meet strict deadlines under minimum supervision. Ability to communicate effectively with all levels within the organization. Strong collaboration and cross-functional communications skills. Must be able to work in a fast-paced team environment  
Ivalua Pittsburgh, PA - USA
Jan 15, 2020
  About Ivalua Founded in 2000, with dual headquarters in Redwood City, California and Orsay, France, Ivalua, believes that software should empower Procurement leaders, not constrain them.  We’ve created a complete Source-to-Pay platform that delivers real innovation and drives today’s values, while also delivering best-in-class capabilities with the flexibility to meet the needs of tomorrow. We are the fastest growing leader in the rapidly growing Spend Management software market, empowering procurement and supply chain leaders to maximize the value of their spend and suppliers. Ivalua has maintained profitability and the industry’s highest customer retention rates, at over 98%. And we continue to be recognized as a market leader by Gartner and other Analysts. Ivalua is accelerating investment to further grow market share and looking for top talent to join our team. Do you thrive in high growth, fast-paced environments? Do you enjoy working with innovative technologies? Is customer success in your DNA? Then Ivalua may be the right place for you. Description: We are on the search for a Security Operations Center Manager to join our team who brings a dynamic approach in our fast-paced technology environment to ensure our network is secure. What you will be doing: Get an opportunity to develop the Security Operations Center (SOC) Program grounds up, including hands on monitoring, investigation and response to security threats and malicious activity. Assist with the development of incident response plans, workflows, and SOPs Deploy and maintain security sensors and tools  Monitor security sensors (e.g. IDS, SIEM, Firewalls, etc.) and review logs to identify intrusions/security events Drive incident response efforts  Identify incident root cause and take proactive mitigation steps Create and brief security incident reports with customer Be available on-call for after-hours security and/or engineering issues    Requirements: Bachelor’s degree or equivalent experience required Experience with  https://www.elastic.co/products/siem or other SIEM tools (Q-Radar, Splunk, AlienVault, etc.) Advanced Firewalls, Networking and Windows/Azure skills  What Ivalua offers: Competitive compensation package with strong benefits High-energy atmosphere with an innovative and stimulating work environment with exceptional growth and career opportunities Work with a very global and diverse team of exceptionally passionate, talented, and engaging colleagues who are established leaders in their industry Freedom for creativity and personal growth Ivalua invests in the future of our employees with 4% 401(k) plan match  
Ivalua Montreal, Quebec - Canada
Jan 15, 2020
Customer Applications Engineer - ASP.NET / C# We are expanding our technical team and are looking to hire new Software Engineers for our Client Applications Support team. About Ivalua Headquartered in the heart of the Silicon Valley, Ivalua is the leading provider of Spend Management Cloud Solutions and recognized by top Analysts as a global market leader. After 20 years of continuous innovation and growth, our unique software platform is widely regarded as one of the most powerful and effective solutions ever created for procurement/Finance teams. Our success is reflected in a 98% renewal rate within an active and engaged community of 250 customers across 70 countries achieving high performance empowered with the Ivalua Solution. If you are looking for a stimulating environment with exceptional growth and career opportunities, and if you would like being part of a truly global and very diverse team mixing hardwork, teamwork and fun, then Ivalua may be a great fit for you!  Description: Use Ivalua Buyer technical framework (based on C# .NET) to develop and enhance Ivalua Buyer solution Work cross functionally with a global team in building new product features and functionality. Comfortable with hands on development, testing, reverse engineering and debugging Contribute throughout all phases of the SDLC Skills  required: Communicate technical concepts to non-technical people 4+ years of experience in software development Skills in C#.NET and SQL Server Ability to understand complex functional and technical environments Aptitude to directly communicate with global cross-functional team members and work in close collaboration with team managers Ability to work in a multi-cultural environment Exceptional work and personal ethics At least a Bachelor of Science in Computer Science or equivalent Knowledge of SRM, Supply Chain, Procurement a plus Written and spoken French is a big plus
Ivalua Montpellier, France
Jan 13, 2020
Vous parlez Français, Anglais, Allemand (l'Italien est un plus) ? Vous aimez le contact client et avez le sens du service ? Vous êtes à l'aise avec les logiciels informatiques? Rejoignez IVALUA une société dynamique et en pleine croissance ! L’équipe Support Client de Montpellier traite toutes les demandes des clients de la région EMEA (Europe, Moyen-Orient et Afrique) ainsi que les appels des clients des autres régions (Amérique et Asie) qui ont souscrit un support 24h/24. Aujourd’hui cette équipe couvre les langues suivantes : Anglais, Français, Espagnol, Portugais, Italien, Allemand à travers les différents profils de cette équipe engagée et conviviale. Les principales missions de ce poste,  basé à Montpellier (34) , sont les suivantes : Réponse aux appels des utilisateurs par téléphone, mail et outil de tickets Analyse et qualification des faits rencontrés par nos clients Résolution des tickets clients conformément à nos procédures et nos outils internes Transmission à l’équipe de maintenance (support niveau 3) et suivi des incidents demandant une expertise plus grande Communication client sur l’avancement et la résolution de leur demande De formation Bac+2, doté d’une aisance relationnelle reconnue, vous parlez couramment le Français, l'Anglais et l'Allemand (l'Italien est un plus). Vous êtes à l’aise avec l’outil informatique (pack office, e-mails, internet, …).   Rigoureux, impliqué, réactif, vos qualités d’écoute, votre capacité à travailler en équipe et votre sens du service client seront vos atouts pour réussir au ce poste de support client sur le progiciel IVALUA BUYER auquel nous vous formerons (suite logicielle pour les entreprises dans le domaine des achats). Notre société :  Fondée en janvier 2000 à Orsay, Ivalua compte aujourd’hui parmi les principaux éditeurs sur le marché mondial de solution d’e-achats et de gestion des dépenses. Ivalua compte aujourd’hui 540 collaborateurs dans le monde présente dans plusieurs bureaux à Orsay (France), Paris (Denfert Rochereau, France), Montpellier (France), Redwood City (CA, USA), New-York, Pittsburgh, Montréal, Londres, Milan, Munich, Pune (Inde) et Singapour.   
Ivalua 91300 Massy, France
Jan 11, 2020
Né en 2000, Ivalua est aujourd'hui le principal éditeur de solutions cloud de gestion des achats et reconnu par les analystes comme un leader du marché mondial. Avec un produit solide et une équipe dynamique, Ivalua est en plein essor. Pour soutenir sa croissance exceptionnelle et atteindre ses objectifs, Ivalua s'appuie sur des équipes d'experts techniques. Au sein de l’équipe globale IT d’Ivalua, vous développez et faites la maintenance des scripts Powershell et des utilitaires/services système en C# qui constituent le cœur de l’informatique à la fois pour nos besoins clients et les besoins internes. Vous automatisez leurs déploiements, gérez la configuration, maintenance et la supervision de serveurs virtuels, système d’exploitations windows et linux, services, bases de données et autres composants de nos infrastructures d’hébergement.  Profil Vous êtes expert Powershell et travaillez en autonomie chez un éditeur de logiciel ou une ESN depuis plusieurs années. De formation Ingénieur Bac+5, vous  Maîtrisez le développement informatique sur des langages compilés et interprétés.  Maîtrisez la modélisation de bases de données SQL : requêtage et optimisation des performances (SQL Server, CMDB, ElasticSearch)  Une bonne connaissance des architectures systèmes et réseaux( Serveur Web, Reverse Proxy, Load Balancer, Firewall, … ) est un plus tout comme la connaissance IaaS et API IaaS (ex. Azure) et celle d’outils de type Chef, Ansible, Puppet. Vous êtes sensibilisé au développement sécurisé (OWASP, RBAC).  Votre anglais est courant.   Ivalua vous propose : Un environnement de travail innovant et stimulant, une croissance exceptionnelle et des perspectives de carrière De travailler avec une équipe très globale et très diversifiée composée de collègues exceptionnellement passionnés, talentueux et motivés, qui sont des leaders établis dans leur domaine. Beaucoup de liberté pour la créativité et le développement personnel Avantages : RTT, Chèques Déjeuner,CE. Nos collaborateurs se regroupent pour pratiquer de nombreuses activités sportives (foot, badminton, VTT, Tennis de Table) ou musicales. Nous organisons tous les 2 ans les 48h de l’Innovation qui récompensent le travail en équipe et la créativité au service de la satisfaction de nos clients Ivalua a reçu le Label Happy@Work Europe 2019