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Aboutyou Hamburg, Germany
Sep 18, 2019
ABOUT YOU is one of the fastest growing eCommerce companies in Europe with its headquarter in Hamburg. As a fashion and technology corporation, along with our strong team, our ambition is to make online shopping experiences more inspiring and more personal. Working closely with our Business Development team as well as all operational teams, the International Markets team is involved in the entire development process – from identifying new markets to the scaling of existing markets. If you know the Slovenian Market by heart and have profound business knowledge achieved through first hand experience in an e-commerce business, you are the perfect fit for the team. As a Country Manager Baltic States (m/f/d) you will have an essential impact on our future development and pull the strings for our market growth in these countries from January 2020 on. Responsibilities Preparation and organization of the market launch in Estonia, Latvia and Lithuania Operational monitoring and quality assurance of our Baltic online shop(s) Evaluation of KPIs of our Baltic online shop(s) Performance of a variety of analyses related to the Baltic market Acceleration of growth along all dimensions: E.g. assortment, pricing or user experience across devices Strong collaboration with different teams such as online marketing, logistics and shop development Involvement in various company projects, e.g. acquiring new local partners/brands or implementing new payment processes Preparation, implementation and monitoring of new strategic and operational initiatives in our Baltic online shop Requirements Very good university degree in business management or comparable degree Experience in an eCommerce company (or similar) Profound knowledge of the Baltic culture and retail landscape Proficient with MS Office (especially Excel) Native speaker competence in Estonian, Latvian or Lithuanian Fluency in English (oral & written), basic German skills Distinct understanding of numbers and analytical way of working Strong communicational skills Entrepreneurial spirit and sense of responsibility Benefits Fresh fruit every day Sports courses Exclusive employee discounts Free drinks Language courses Company parties Reduced public transport ticket Central Location Flexible Working Hours Company pension Professional training Dog-friendly office Because of our strong growth you will have the possibility to take over responsibilities quickly and shape the future of ecommerce with us. Our team consists of people from different areas of expertise – fashion, marketing, business and tech – we are driven and united by our passion. We motivate and support each other, we share our know-how and we are open towards different opinions and new ideas. We are looking forward to receiving your application – preferably via our online application portal! Thus we can ensure a faster process and for you it is very easy to upload your application documents. :-)
Aboutyou Stuttgart, Germany
Sep 18, 2019
Unsere eigene Brand EDITED the label steht für ein einzigartiges Sortiment: Ein Mix aus Fashion, Accessoires und Schuhen. Unser Retail Team versorgt in unseren liebevoll eingerichteten Concept Stores trendbewusste Frauen mit den neuesten Looks – mit Herzblut designed von unserem EDITED Team in Berlin Kreuzberg. Bei EDITED finden Fashionistas die angesagtesten Styles in bis zu fünf Kollektionen pro Saison, inspiriert von den aktuellsten Modetrends aus aller Welt. Als   Store Manager Assistant (m/w/d)   in unserem geplanten EDITED Concept Store in Stuttgart trägst Du durch professionellen und umfassenden Service am Kunden gemeinsam mit dem Team zum Erfolg des Stores bei. Darüber hinaus motivierst Du mit Deiner positiven Ausstrahlung und Deinem authentischen Auftreten das gesamte Team. Verantwortungen Unterstützung und Stellvertretung des Store Managers bei Teamführung, Erreichen vorgeschriebener KPIs etc Aktive Kundenansprache zur Gewinnung von Neukunden Umfassende und freundliche Beratung und Betreuung unserer Kunden Kassentätigkeit sowie Waren- und Lagerpflege Bearbeitung des Wareneingangs und Bestandsmanagement Sicherstellung der optimalen Präsentation der Ware auf der Verkaufsfläche Anforderungen Abgeschlossene Ausbildung im (Textil-) Einzelhandel oder eine vergleichbare Ausbildung Erste Erfahrung im (Textil-) Einzelhandel Ausgeprägtes Verständnis für Fashion- und Lifestylethemen sowie eine ausgezeichnete Verkaufskompetenz Kommunikationsstärke und eine positive Ausstrahlung Service- und kundenorientierte Arbeitsweise sowie Eigeninitiative Hohe Einsatzbereitschaft und Begeisterung für die Arbeit im Team Sehr gute Deutschkenntnisse, gute Englischkenntnisse von Vorteil Benefits Exclusive employee discounts Free drinks Flexible Working Hours Collection Training EDITED Outfits Du wirst hautnah miterleben, wie sich unser Unternehmen weiterentwickelt und uns dabei tatkräftig unterstützen. Unser Team besteht aus Experten verschiedenster Bereiche: Ob Mode, Marketing, Business oder Tech – uns verbindet die Leidenschaft für das, was wir tun. Wir motivieren und unterstützen uns gegenseitig, teilen unser Know-How miteinander und stehen anderen Meinungen und neuen Ideen offen gegenüber. Wir freuen uns auf Deine Bewerbung – am liebsten online über unser Bewerbungsportal. So können wir einen schnelleren Prozess gewährleisten und auch für Dich ist es ganz einfach Deine Bewerbungsunterlagen hochzuladen! :-)
Aboutyou Stuttgart, Germany
Sep 18, 2019
Unsere eigene Brand EDITED the label steht für ein einzigartiges Sortiment: Ein Mix aus Fashion, Accessoires und Schuhen. Unser Retail Team versorgt in unseren liebevoll eingerichteten Concept Stores trendbewusste Frauen mit den neuesten Looks – mit Herzblut designed von unserem EDITED Team in Berlin Kreuzberg. Bei EDITED finden Fashionistas die angesagtesten Styles in bis zu fünf Kollektionen pro Saison, inspiriert von den aktuellsten Modetrends aus aller Welt. Als   Store Manager (m/w/d)   trägst Du die Verantwortung für den Erfolg und den Aufbau unseres EDITED Concept Stores in Stuttgart. Mit Deiner positiven Art und Deiner Begeisterung für die Marke EDITED zauberst Du jedem Kunden ein Lächeln ins Gesicht. Dein Team motivierst Du jeden Tag aufs Neue gemeinsam unsere Umsatzziele zu erreichen. Nutze die Chance, Deine Fähigkeiten und Eigenschaften in unser junges und dynamisches Unternehmen einzubringen und werde Teil des Teams! Verantwortungen Verantwortung für die Erreichung der Umsatzziele des Stores Planung und Steuerung des Personaleinsatzes sowie des operativen Tagesgeschäfts Führung, Coaching und Motivation der Store-Mitarbeiter Planung und Umsetzung verkaufsfördernder Aktivitäten Organisation der Warenbewirtschaftung der Verkaufsfläche Umgang mit dem Warenwirtschafts- und Kassensystem sowie Kassenverantwortung Anforderungen Erfolgreich abgeschlossene Ausbildung im (Textil-)Einzelhandel o.ä. Mehrjährige Berufserfahrung im (Textil-)Einzelhandel und Erfahrung in der Personalführung Organisationstalent, Führungsqualitäten und die Fähigkeit ein Team zu motivieren Leidenschaft für Mode und ausgeprägte Verkaufskompetenz sowie Kommunikationsstärke Serviceorientierte Arbeitsweise, Flexibilität sowie Eigeninitiative und Einsatzbereitschaft Sehr gute Deutschkenntnisse, gute Englischkenntnisse von Vorteil Benefits Exclusive employee discounts Free drinks Flexible Working Hours Collection Training EDITED Outfits Durch unser starkes Wachstum ergeben sich immer neue Herausforderungen und Chancen, um sich persönlich und das Unternehmen weiter zu entwickeln. Du arbeitest zusammen mit einem Team aus Experten verschiedenster Bereiche: Ob Mode, Marketing, Business oder Tech – uns verbindet die Leidenschaft für das, was wir tun. Wir motivieren und unterstützen uns gegenseitig, teilen unser Know-How miteinander und stehen anderen Meinungen und neuen Ideen offen gegenüber. Wir freuen uns auf Deine Bewerbung – am liebsten online über unser Bewerbungsportal. So können wir einen schnelleren Prozess gewährleisten und auch für Dich ist es ganz einfach Deine Bewerbungsunterlagen hochzuladen! :-)
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Sep 18, 2019
Unser HR Team ist für die Betreuung unserer Mitarbeiter vom Onboarding bis hin zum Offboarding zuständig und stellt dabei einen reibungslosen Ablauf der Personalprozesse sicher. Optimierungspotentiale und die Mitarbeiterzufriedenheit stehen dabei stets im Fokus. Als   (Senior) HR Manager (m/w/d)   stellst Du Dich bei der Betreuung verschiedenster HR-Projekte immer wieder neuen Herausforderungen und bringst Dein Organisationstalent im Rahmen von operativen und administrativen Prozessen ein. Verantwortungen Operatives HR Management: z.B. Vertragserstellung, Onboarding, vorbereitende Lohnbuchhaltung, Offboarding Vertrauensvolle Beratung von Mitarbeitern und Führungskräften in allen personalrelevanten Fragestellungen Organisation, Umsetzung und Weiterentwicklung der On- und Offboardingprozesse Kontrolle und Überwachung der personalrelevanten Fristen Durchführung von HR Projekten in enger Zusammenarbeit mit dem Head of HR Stetige Optimierung der internen HR Prozesse Anforderungen Abgeschlossenes wirtschaftswissenschaftliches Studium oder vergleichbare Ausbildung Mind. 2 Jahre Berufserfahrung im operativen HR-Umfeld Erfahrung in der vorbereitenden Gehaltsabrechnung sowie Kenntnis von lohnsteuer- und sozialversicherungsrechtlichen Fragestellungen Sicherer Umgang mit MS Office, insbesondere Excel Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Hands-on-Mentalität ebenso wie prozessorientiertes Denken Selbständige, strukturierte und ergebnisorientierte Arbeitsweise Benefits Fresh fruit every day Sports courses Exclusive employee discounts Free drinks Language courses Company parties Reduced public transport ticket Central Location Flexible Working Hours Company pension Professional training Dog-friendly office Durch unser starkes Wachstum kannst Du bereits frühzeitig Verantwortung übernehmen und mitgestalten. Unser Team besteht aus Experten verschiedenster Bereiche: Ob Mode, Marketing, Business oder Tech – uns verbindet die Leidenschaft für das, was wir tun. Wir motivieren und unterstützen uns gegenseitig, teilen unser Know-How miteinander und stehen anderen Meinungen und neuen Ideen offen gegenüber. Wir freuen uns auf Deine Bewerbung – am liebsten online über unser Bewerbungsportal. So können wir einen schnelleren Prozess gewährleisten und auch für Dich ist es ganz einfach Deine Bewerbungsunterlagen hochzuladen! :-)
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Sep 18, 2019
As part of our   Business Intelligence Team,   you will support us in developing and optimizing our pricing algorithm in times of sales campaigns & seasonal price reductions. Every day, millions of people all over Europe enjoy shopping at our online shop & enjoy getting inspiration for brand new styles – even better if there’s a nice sale campaign running! Our goal is to determine the most intelligent price based on various variables and business models. You will enable the company to take data-driven decisions by optimizing our algorithm day by day! Join us as a (Senior) Data Scientist asap and contribute with your expertise to our pricing strategy. Challenges the team will be working on: Development of machine learning pipelines dealing with sales forecasting and price reductions Continuous optimization and monitoring of the model quality AWS Python Google BigQuery JIRA git What you will do Development of a pricing engine that supports us in determining the optimum of price reductions Optimize the pricing engine by hands-on machine learning development Evaluate the models’ goodness and steadily set the bar higher for model quality Prototype new approaches and production solutions at scale for millions of active users Have touchpoints with our different internal stakeholders, e.g. Shop Applications, IT Operations, Logistics, Business Development and Procurement Lots of space for your own ideas and creations, flat hierarchies and a very short decision-making process Who you are Strong communication skills in English (written and verbal) High level of Python development experience (6+ out of 10, where 10 is the level of François Chollet) SQL expertise and extensive experience of working with analytical relational databases  Expertise of using PyData stack (pandas, NumPy, scikit-learn) and ML frameworks (at least one of TensorFlow, mxnet, pytorch) Experience of data pipelines architecture Experience with cloud infrastructure projects (we use AWS and GCP) and continuous integration and delivery pipelines Profound knowledge in common statistical test methods for evaluating data models Practical knowledge about Docker NICE TO HAVE Expose to lean software development and extreme programming practices Exposure to best tech practices: pairing programming, TDD, BDD, DDD, clean code, testing at all levels Exposure to CI/CD and infrastructure as a code tools, e.g. GitLab CI/CD, TravisCI, CircleCI, Hashicorp Terraform, AWS CloudFormation Experience with pricing and price elasticity within the eCommerce retail field Benefits Fresh fruit every day Sports courses Free access to code.talks Exclusive employee discounts Free drinks Language courses Laracast account for free Company parties Help in the relocation process Reduced public transport ticket State-of-the-art technology Central Location Flexible Working Hours Company pension We are looking forward to receiving your application – preferably via our online application portal! Thus, we can ensure a faster process and for you it is very easy to upload your application documents. :)
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Sep 18, 2019
  The Shop Applications Team constantly improves the App, Mobile Website and Desktop Website. These big-scale products are each visited by several million people every month. The team’s focus is to provide the most inspiring, convenient, intuitive, and easy-to-use shopping experience for our customers. They constantly challenge themselves to raise the bar of what is “state of the art” in customer-facing products.   To ensure a flawless shopping experience, we are currently looking for a working student – frontend development to join our team for 15 – 20 hours per week!   Challenges the team will be working on: Improving the customer experience by continuously implementing new features, optimizing user flow, and increasing technical performance Optimizing the eCommerce performance based on A/B Tests and KPI goals What you will do Support the team developing new features on our App, Mobile Web, Desktop & Tablet versions using JavaScript, Dart, React and Flutter Work closely together with other experienced developers, product managers, QA, and designers to ship new components and features Working in an agile and international Team Lots of space for your own ideas and creations Who you are Studies in the fields of computer science or similar studies First experience with current frontend technologies and frameworks Analytical and problem-solving skills as well as high communication skills Solution-oriented and out-of-the-box thinking and a high self-motivation Appreciate high quality in the software, evolve and try out new approaches Fluent English skills (spoken & written) Nice to have: You have experience in the eCommerce field Benefits Fresh fruit every day Sports courses Exclusive employee discounts Free drinks Language courses Company parties Central Location Flexible Working Hours Dog-friendly office
Aboutyou Hamburg, Germany
Sep 18, 2019
Der Bereich Media Solutions verantwortet die Multichannel-Vermarktung von ABOUT YOU mit Fokus auf digitale Integrationen. Für die Betreuung der Kampagnen unserer Partner aus dem Fashion-Bereich suchen wir  ab sofort  einen motivierten  Praktikanten (m/w/d) im Bereich   Brand Marketing Analytics . Verantwortungen Content Pflege auf unserer Website mittels CMS Mithilfe bei der Analyse und Auswertung von Performance-Daten (mit Excel und Google Analytics) Unterstützung bei der Aufbereitung von Reportings für Kunden (in Keynote) Übernahme von ausgewählten Tätigkeiten im Bereich Account Management, wie Koordination von Stakeholdern, Projektmanagement und Kampagnenplanung Anforderungen Studium im Bereich BWL, Statistik, Marketing oder Ähnliches Erste Berufserfahrungen im Rahmen eines Praktikums oder einer Werkstudententätigkeit in einem analytischen Bereich sind von Vorteil Gute Kenntnisse in Microsoft Office, insbesondere Excel Idealerweise erste Kenntnisse im Umgang mit Google Analytics Ausgeprägtes analytisches Denkvermögen und Spaß am Umgang mit Zahlen Selbständige und strukturierte Arbeitsweise Benefits Fresh fruit every day Sports courses Exclusive employee discounts Free drinks Language courses Company parties Reduced public transport ticket Central Location Flexible Working Hours Professional training Dog-friendly office Du wirst eigene Aufgaben und Projekte übernehmen und dabei jede Menge lernen. Unser Team besteht aus Experten verschiedenster Bereiche: Ob Mode, Marketing, Business oder Tech – uns verbindet die Leidenschaft für das, was wir tun. Wir motivieren und unterstützen uns gegenseitig, teilen unser Know-How miteinander und stehen anderen Meinungen und neuen Ideen offen gegenüber. Wir freuen uns auf Deine Bewerbung – am liebsten online über unser Bewerbungsportal. So können wir einen schnelleren Prozess gewährleisten und auch für Dich ist es ganz einfach Deine Bewerbungsunterlagen hochzuladen! :-)
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Sep 18, 2019
Das Customer Relationship Management Team gestaltet und optimiert die Beziehung zu unseren Kunden mit Kommunikationsmaßnahmen auf verschiedenen Kanälen und trägt dazu bei, dass unsere App sowie unser Onlineshop zu einem personalisierten Erlebnis werden. All dies koordinieren und führen sie mit unserem eigens entwickelten CRM Tool aus. Als  Werkstudent Campaign Management CRM (m/w/d)  unterstützt Du ab Mitte August das Team im Rahmen von  20 Std./ Woche  in allen Aufgaben rund um das Campaign Management. Dein Tätigkeitsfeld reicht von der Planung über Analysen bis hin zur Ableitung von Handlungsempfehlungen. Verantwortungen Erstellung von Reportings für verschiedene Kanäle wie z.B. Email, Push-Nachrichten Monitoring, Analyse und Optimierung von Kampagnen anhand der gängigen KPIs, sowie Ableitung von Handlungsempfehlungen Unterstützung bei der Planung, Implementierung und Umsetzung neuer CRM Kampagnen Durchführung und Auswertung von A/B-Tests Anforderungen Laufendes wirtschaftswissenschaftliches Studium oder ein vergleichbarer Studiengang Sehr gute analytische Fähigkeiten und Spaß am Umgang mit Zahlen Schnelle Auffassungsgabe und strukturierte Arbeitsweise Sehr guter Umgang mit MS Office (insbes. Excel) Idealerweise bereits erste praktische Erfahrungen Kommunikations- und Organisationsfähigkeit, Teamfähigkeit sowie Proaktivität Benefits Fresh fruit every day Sports courses Exclusive employee discounts Free drinks Language courses Company parties Reduced public transport ticket Central Location Flexible Working Hours Professional training Dog-friendly office Du wirst eigene Aufgaben und Projekte übernehmen und dabei jede Menge lernen. Unser Team besteht aus Experten verschiedenster Bereiche: Ob Mode, Marketing, Business oder Tech – uns verbindet die Leidenschaft für das, was wir tun. Wir motivieren und unterstützen uns gegenseitig, teilen unser Know-How miteinander und stehen anderen Meinungen und neuen Ideen offen gegenüber. Wir freuen uns auf Deine Bewerbung – am liebsten online über unser Bewerbungsportal. So können wir einen schnelleren Prozess gewährleisten und auch für Dich ist es ganz einfach Deine Bewerbungsunterlagen hochzuladen! :-)
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Sep 18, 2019
We are currently looking for a skilled & passionate Tech Lead to become part of and direct one of our Tech Units at ABOUT YOU !  Our Tech Department is the heart of ABOUT YOU , driven by the passion to develop the best infrastructure & tech applications. As our Tech Lead , you will direct a team of 15 to 25 developers and product owners together with a Product Lead . With your deep understanding of building digital products and software development, you will constantly optimize our complex applications in consideration of all requirements and stakeholders. Contribute to one of the fastest-growing eCommerce infrastructures in Europe and become part of ABOUT YOU as a Tech Lead ! PHP 7 Laravel Lumen Vue.js React Node.js TypeScript MySQL AWS New Relic JIRA git Bitbucket Meet one of our Tech Leads Pedro What you will do Build complex & high scalable technical solutions in close cooperation with our Managing Director and the Product Lead Draft architectural decisions and ensure reliable and state-of-the-art products Lead a world-class team of engineers, product managers, QA’s, and collaborate with designers to ship new components and features Work within a dynamic & international environment with an agile working culture using methodologies such as SCRUM or Kanban Work in an agile & international team with flat hierarchies and very short decision-making process Who you are You are very proficient in developing high-scalable software products, preferably in PHP, NodeJS or Go You have a deep understanding about Software Architecture and Infrastructure setups in the cloud (e.g. AWS, Google Cloud) You write well-structured, efficient and maintainable code and actively keep the quality of the codebase in check You have a deep understanding of data messaging and microservices You feel comfortable with people management topics and have worked in a leading role in a fast-changing environment before You think and act like an entrepreneur and take decisions based on important business metrics Benefits Fresh fruit every day Sports courses Free access to code.talks Exclusive employee discounts Free drinks Language courses Laracast account for free Company parties Help in the relocation process Reduced public transport ticket State-of-the-art technology Central Location Flexible Working Hours Company pension Professional training Dog-friendly office Home office We are looking forward to receiving your application – preferably via our online application portal! Thus, we can ensure a faster process and for you, it is very easy to upload your application documents. :) 
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Sep 18, 2019
Das Brand & Advertising Team steuert die Ausrichtung unserer Marke ABOUT YOU und setzt gemeinsame Kooperationen mit Partner um. Hierzu konzipieren und produzieren sie Content wie (z.B. TV-Spots, PR-Stunts oder Dokumentationen, Live-Events (z.B. Shows, Festivals) sowie eigene Produkte (z.B. Kollektionen). Als (Junior) Brand Manager (m/w/d) bist Du ab September verantwortlich für die ganzheitliche Organisation und Umsetzung verschiedener Brand Kampagnen.  Verantwortungen Strategische sowie kreative Konzeption für internationale On- und Offline Kampagnen, Kooperationen, Live-Kommunikation sowie deren organisatorische Planung Umsetzung von Produktionen (z.B. Drehs, Shootings, Events) Zusammenarbeit mit nationalen und internationalen Partnern Abstimmung und Umsetzung von Marketingkonzepten in Zusammenarbeit mit internen Abteilungen (bspw. Grafikdesign, Shop Management, Social usw.) Fortlaufende Weiterentwicklung und Überprüfung unserer strategischen Markenausrichtung Erarbeitung von internen & externen Präsentationen, Ergebnisreportings und Analysen Organisatorische Aufgaben wie z.B. Budget- und Zeitplanung, Abstimmungsprozesse, Rechnungskontrolle  Anforderungen Branchenspezifische Ausbildung z.B. als Kauffrau/-mann für Marketingkommunikation oder ein fachbezogenes Studium Erste Berufserfahrung in dem Bereich Marketing / Kommunikation  Gern Erfahrungen in Konzeption und Umsetzung von Bewegtbildformaten Kreativität und Feingefühl für Texttonalität und Bildsprache Kommunikationsgeschick und ausgeprägte Hands-on Mentalität Schnelle Auffassungsgabe, hohe Motivation sowie analytisches Denken Sehr gute Kenntnisse in MS Office Benefits Fresh fruit every day Sports courses Exclusive employee discounts Free drinks Language courses Company parties Reduced public transport ticket Central Location Flexible Working Hours Company pension Professional training Dog-friendly office Durch unser starkes Wachstum kannst Du bereits frühzeitig Verantwortung übernehmen und mitgestalten. Unser Team besteht aus Experten verschiedenster Bereiche: Ob Mode, Marketing, Business oder Tech – uns verbindet die Leidenschaft für das, was wir tun. Wir motivieren und unterstützen uns gegenseitig, teilen unser Know-How miteinander und stehen anderen Meinungen und neuen Ideen offen gegenüber. Wir freuen uns auf Deine Bewerbung – am liebsten online über unser Bewerbungsportal. So können wir einen schnelleren Prozess gewährleisten und auch für Dich ist es ganz einfach Deine Bewerbungsunterlagen hochzuladen! :-)
Aboutyou Frankfurt, Germany
Sep 18, 2019
Unsere eigene Brand EDITED the label steht für ein einzigartiges Sortiment: Ein Mix aus Fashion, Accessoires und Schuhen. Unser Retail Team versorgt in unseren liebevoll eingerichteten Concept Stores trendbewusste Frauen mit den neuesten Looks – mit Herzblut designed von unserem EDITED Team in Berlin Kreuzberg. Bei EDITED finden Fashionistas die angesagtesten Styles in bis zu fünf Kollektionen pro Saison, inspiriert von den aktuellsten Modetrends aus aller Welt. Für unseren EDITED Concept Store in Frankfurt am Main suchen wir einen   Sales Assistant (m/w/d)   als Aushilfe auf   450€ Basis . Durch professionellen und umfassenden Service am Kunden trägst Du gemeinsam mit dem Team zum Erfolg des Stores bei.  Verantwortungen Aktive Kundenansprache zur Gewinnung von Neukunden Umfassende und freundliche Beratung und Betreuung unserer Kunden Kassentätigkeit sowie Waren- und Lagerpflege Bearbeitung des Wareneingangs und Bestandsmanagement Sicherstellung der optimalen Präsentation der Ware auf der Verkaufsfläche Anforderungen Erste Berufserfahrung im (Textil-)Einzelhandel Leidenschaft für Fashion- und Lifestylethemen Ausgeprägte Verkaufskompetenz Kommunikationsstärke und eine positive Ausstrahlung Service- und kundenorientierte Arbeitsweise sowie Eigeninitiative Hohe Einsatzbereitschaft und Begeisterung für die Arbeit im Team Sehr gute Deutschkenntnisse, gute Englischkenntnisse von Vorteil Benefits Exclusive employee discounts Free drinks Flexible Working Hours EDITED Outfits Du wirst hautnah miterleben, wie sich unser Unternehmen weiterentwickelt und uns dabei tatkräftig unterstützen. Unser Team besteht aus Experten verschiedenster Bereiche: Ob Mode, Marketing, Business oder Tech – uns verbindet die Leidenschaft für das, was wir tun. Wir motivieren und unterstützen uns gegenseitig, teilen unser Know-How miteinander und stehen anderen Meinungen und neuen Ideen offen gegenüber. Wir freuen uns auf Deine Bewerbung – am liebsten online über unser Bewerbungsportal. So können wir einen schnelleren Prozess gewährleisten und auch für Dich ist es ganz einfach, Deine Bewerbungsunterlagen hochzuladen! :-)
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Sep 17, 2019
Unser Recruiting Team ist ständig auf der Suche nach den besten Talenten und begeistert diese für die vielfältigen spannenden Aufgabenbereiche bei ABOUT YOU. Als erstes Unicorn in Hamburg, mit einer Unternehmensbewertung von über einer Milliarde US Dollar, sind wir auf starkem Wachstumskurs und suchen daher international nach neuen Kolleginnen und Kollegen. Als Botschafter von ABOUT YOU stellt das Recruiting Team sich immer wieder neuen Herausforderungen und begeistert Kandidaten und Fachbereiche mit innovativen Recruiting Maßnahmen. Als  Senior Tech Recruiter (m/w/d)  rekrutierst Du mit uns die besten Entwickler, DevOps, IT Projektmanager uvm. aus der ganzen Welt. Du treibst die Weiterentwicklung unserer Prozesse aktiv voran und optimierst stetig die Candidate Experience. Verantwortungen Operatives internationales Recruiting von Tech-Talenten – vom Software-Entwickler bis zum Product Owner KPI-gesteuerte Analysen unseres Tech-Recruitings und Ableitung von Maßnahmen, z.B. Funnelanalyse, Aussteuerung von Jobboards und Optimierung von Stellenanzeigen Ausbau und Optimierung des Talent Managements über Xing, LinkedIn und weitere Portale Verhandlung und Steuerung von Headhuntern und Personaldienstleistern Entwicklung von Stellenausschreibungen und Direktansprache der Kandidaten Stetige Optimierung und Anpassung unserer Recruitingprozesse Weiterentwicklung unserer Employer Brand, insbesondere im konzeptionellen Bereich Übernahme von Recruiting Projekten innerhalb des Teams Anforderungen Abgeschlossenes wirtschaftswissenschaftliches Studium, idealerweise mit dem Schwerpunkt HR Mehrjährige Berufserfahrung im IT-Recruiting, insbesondere im Active Sourcing Praktische Erfahrungen in Start-Ups oder E-Commerce Unternehmen sind ein Plus Ausgeprägte analytische Fähigkeiten und unternehmerisches Denken Begeisterung für Talent Acquisition und neue, innovative Recruitingansätze und -kanäle sowie deren Implementierung und Weiterentwicklung Begeisterungsfähigkeit, ausgezeichnete kommunikative Fähigkeiten in Deutsch und Englisch sowie Durchsetzungsstärke Benefits Fresh fruit every day Sports courses Exclusive employee discounts Free drinks Language courses Company parties Help in the relocation process Reduced public transport ticket State-of-the-art technology Central Location Flexible Working Hours Company pension Professional training Dog-friendly office Durch unser starkes Wachstum ergeben sich immer neue Herausforderungen und Chancen, um sich persönlich und das Unternehmen weiter zu entwickeln. Du arbeitest zusammen mit einem Team aus Experten verschiedenster Bereiche: Ob Mode, Marketing, Business oder Tech – uns verbindet die Leidenschaft für das, was wir tun. Wir motivieren und unterstützen uns gegenseitig, teilen unser Know-How miteinander und stehen anderen Meinungen und neuen Ideen offen gegenüber. Wir freuen uns auf Deine Bewerbung – am liebsten online über unser Bewerbungsportal. So können wir einen schnelleren Prozess gewährleisten und auch für Dich ist es ganz einfach Deine Bewerbungsunterlagen hochzuladen! :-)
Aboutyou Hamburg, Germany
Sep 17, 2019
Our Tech Department is the heart of ABOUT YOU, driven by the passion to develop the best infrastructure & applications. With your deep understanding of structures and procedures of ERP software development, you will constantly optimize our complex processes in consideration of all requirements and stakeholders. As our Tech Lead, you will direct 5-8 internal and external developers together with a Product Lead. Jump to the next career step and be responsible for all business processes within one of our Tech Units! Challenges in the upcoming 12 months: Analyzing and constantly optimizing our main tech processes in the finance department in collaboration with the related tech teams Continuously extending our recent testing approach and keeping it state-of-the-art Enriching our KPI dashboard with the goal of extracting and analyzing the best and most significant data for our further development What you will do Draft technical and architectural solutions and manage their implementation Improving the company's Sales, Finance and Supply Chain business processes Create monitoring and reporting solutions Draft, optimize and monitor interfaces Provide support for existing Navision 2018 system by troubleshooting user issues Lead a development team of 5 - 8 developers and always act as a role model regarding coding standards and code reviews Have a direct impact on team processes by regular agile retrospectives Serve as first technical contact for our development circles Who you are You are experienced in Microsoft Dynamics NAV (min. Version 2013) in Finance, Sales and Supply Chain You are very proficient in C/AL programming and have a deep understanding of the basics Good Experience in writing MSSQL queries You have a good understanding of infrastructure and networks Basic understanding of REST/SOAP interfaces and PHP Nice to have: Experiences in EDI, OPPlus and LS Retail You feel comfortable with people management topics and have worked in a leading role in a fast-changing environment before Lots of space for your own ideas and creations, flat hierarchies and very short decision-making process You have no problem thinking and acting like an entrepreneur You write well-structured, efficient and maintainable code and actively keep the quality of the code base in check You have excellent analytical and problem-solving skills You have very good written and spoken English skills Benefits Fresh fruit every day Sports courses Free access to code.talks Exclusive employee discounts Free drinks Language courses Laracast account for free Company parties Help in the relocation process Reduced public transport ticket State-of-the-art technology Central Location Flexible Working Hours Company pension Professional training Dog-friendly office Because of our strong growth, new challenges and possibilities arise all along to further develop oneself and the company. Our team consists of people from different areas of expertise – fashion, marketing, business and tech – we are driven and united by our passion. We motivate and support each other, we share our know-how and we are open towards different opinions and new ideas. We are looking forward to receiving your application – preferably via our online application portal! Thus we can ensure a faster process and for you it is very easy to upload your application documents. :-)
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Sep 17, 2019
ABOUT YOU is one of the fastest growing eCommerce companies in Europe with its headquarter in Hamburg. As a fashion and technology corporation, along with our strong team, our ambition is to make online shopping experiences more inspiring and more personal. Working closely with our Business Development team as well as all operational teams, the International Markets team is involved in the entire development process – from identifying new markets to the scaling of existing markets. If you know the Slovenian Market by heart and have profound business knowledge achieved through first hand experience in an e-commerce business, you are the perfect fit for the team. As a (Junior) Country Manager Slovenia (m/f) you will have an essential impact on our future development and pull the strings for our market growth in Slovenia from January 2020 on. Responsibilities Preparation and organization of the Slovenian market launch Operational monitoring and quality assurance of our Slovenian online shop(s) Evaluation of KPIs of our Slovenian online shop(s) Performance of a variety of analyses related to the Slovenian market Acceleration of growth along all dimensions: E.g. assortment, pricing or user experience across devices Strong collaboration with different teams such as online marketing, logistics and shop development Involvement in various company projects, e.g. acquiring new local partners/brands or implementing new payment processes Preparation, implementation and monitoring of new strategic and operational initiatives in our Slovenian online shop Requirements Very good university degree in business management or comparable degree Experience in an eCommerce company (or similar) Profound knowledge of the Slovenian culture and retail landscape Proficient with MS Office (especially Excel) Native speaker competence in Slovenien (oral & written) Fluency in English (oral & written), basic German skills Distinct understanding of numbers and analytical way of working Strong communicational skills Entrepreneurial spirit and sense of responsibility Benefits Fresh fruit every day Sports courses Exclusive employee discounts Free drinks Language courses Company parties Reduced public transport ticket Central Location Flexible Working Hours Company pension Professional training Dog-friendly office Because of our strong growth you will have the possibility to take over responsibilities quickly and shape the future of ecommerce with us. Our team consists of people from different areas of expertise – fashion, marketing, business and tech – we are driven and united by our passion. We motivate and support each other, we share our know-how and we are open towards different opinions and new ideas.  We are looking forward to receiving your application – preferably via our online application portal! Thus we can ensure a faster process and for you it is very easy to upload your application documents. :-)
Aboutyou Hamburg, Germany
Sep 16, 2019
We are looking for a passionate and skilled (Senior) Technical Analyst Web Tracking to join our Web Tracking team. ABOUT YOU is one of the fastest growing eCommerce companies in Europe and Hamburg’s first unicorn with a value of more than USD 1 billion. As a fashion and technology corporation, along with our strong team, our ambition is to digitalize the classic shopping stroll by creating an inspiring and personalized shopping experience on the smartphone. The Marketing Technology team enables the online marketing of ABOUT YOU to manage over 30 marketing channels across multiple countries by automating the underlying processes and management of external marketing tools. We constantly monitor the correct setup by maintaining automated checks as well as real-time monitoring solutions. Challenges the Marketing Technology Team will be working on in the next 12 months: Conception, implementation and refactoring of the whole web tracking setup Keeping the quality of the data up through Quality Assurance Building automated tests for our implementations JavaScript REST API JIRA What you will do Maintain our inhouse tracking SDK in close cooperation with our shop developers Support the technical setup of our web tracking implementation in our shop applications Build an automated testing framework for the tracking pixel setup Provide technical support for the implementation of web analytics' projects Evaluation and maintenance of the existing tracking setup Conception and configuration of our Google Tag Manager (including custom scripts) Support the integration of tracking data in Bi, MI, Attribution as well as SEA- and PSM-Bidding Who you are University degree in Business informatics, Mathematics, Computer Science or similar Good skills with a Web tracking tool, preferably Google Analytics Good skills in Web Development and Javascript self-initiative and creative at handling complex Problems taking responsibility and work in a problem-solving manner Nice-to-have Experience in Data and API-Management Benefits Fresh fruit every day Sports courses Free access to code.talks Exclusive employee discounts Free drinks Language courses Laracast account for free Company parties Help in the relocation process Reduced public transport ticket State-of-the-art technology Central Location Flexible Working Hours Collection Training EDITED Outfits Company pension Professional training Dog-friendly office Home office We are looking forward to receiving your application – preferably via our online application portal! Thus, we can ensure a faster process and for you it is very easy to upload your application documents. :-)
Aboutyou Hamburg, Germany
Sep 16, 2019
Ob Stories mit den neuesten Trendthemen, Shooting mit unserem Idol Lena Gerke auf Island für Ihre eigene Capsule Collection oder Planung sowie Durchführung unserer ABOUT YOU Awards – dahinter steht unser ABOUT YOU Content Team, das für den gesamten Content unseres Online Shops, unserer App und unseren Social Media Kanälen verantwortlich ist. Als Praktikant im Bereich Influencer & Blogger Relations (m/w/d) unterstützt Du unser Team beim Aufbau und der Pflege der Beziehungen zu Influencern und Bloggern. Verantwortungen Unterstützung bei der Pflege der Kooperationen mit Influencern und Bloggern Akquise, Koordination und Abwicklung von Influencer-Kampagnen Monitoring unserer Kooperationen, Erstellung von Reportings und Ableitung von Handlungsfeldern Unterstützung bei Influencer Shootings Anforderungen Studium im Bereich Mode, PR, Marketing, Kommunikation, Journalismus oder ähnliches Interesse am Bereich Social Media, Influencer und Blogger Erfahrung im Umgang mit allen gängigen Social Media-Netzwerken und Online-Communities Hohe Onlineaffinität sowie Verständnis über die technischen Möglichkeiten von Social Media-Plattformen Großes Interesse an Mode, Stylings und Fotografie sowie Gespür für Trends Kreativität, Offenheit und ein ausgeprägtes Kommunikationsgeschick Schnelle Auffassungsgabe sowie ein eigenständiger und proaktiver Arbeitsstil Benefits Fresh fruit every day Sports courses Exclusive employee discounts Free drinks Language courses Company parties Reduced public transport ticket Central Location Flexible Working Hours Professional training Dog-friendly office Du wirst eigene Aufgaben und Projekte übernehmen und dabei jede Menge lernen. Unser Team besteht aus Experten verschiedenster Bereiche: Ob Mode, Marketing, Business oder Tech – uns verbindet die Leidenschaft für das, was wir tun. Wir motivieren und unterstützen uns gegenseitig, teilen unser Know-How miteinander und stehen anderen Meinungen und neuen Ideen offen gegenüber. Wir freuen uns auf Deine Bewerbung – am liebsten online über unser Bewerbungsportal. So können wir einen schnelleren Prozess gewährleisten und auch für Dich ist es ganz einfach, Deine Bewerbungsunterlagen hochzuladen! :-)
Aboutyou Hamburg, Germany
Sep 14, 2019
Unser Strategic Planning Team stellt durch verschiedene Reports, Analysen und Forecasts sicher, dass unsere Unternehmensziele erreicht werden. Hierfür treibt das Team die stetige Weiterentwicklung unserer Planungs- und Controllingprozesse voran. Als   Praktikant (m/w/d) im Strategic Planning   übernimmst Du die Erstellung verschiedener Analysen für den Bereich Procurement und bist direkt am Aufbau und der kontinuierlichen Weiterentwicklung unserer Reportingsysteme und Planungsprozesse beteiligt. Verantwortungen Eigenverantwortliche Erstellung, so wie Automatisierung & Dynamisierung von Reports Mitarbeit bei der Optimierung und Weiterentwicklung der bestehenden Controlling-Instrumente Erstellung von quantitativen Ad-hoc-Analysen Eigenverantwortliche Übernahme von Sonderaufgaben Aktive Mitwirkung an verschiedensten Teilprojekten und am Ausbau der Planungsprozesse Anforderungen Studium im Bereich Wirtschaftswissenschaft, Wirtschaftsinformatik, oder ein vergleichbarer Studiengang Erste Kenntnisse in VBA sind von Vorteil Sehr gute Kenntnisse in Excel Ausgeprägtes analytisches Denkvermögen und Zahlenverständnis sowie eine schnelle Auffassungsgabe Sorgfältige, engagierte und strukturierte Arbeitsweise Benefits Fresh fruit every day Sports courses Exclusive employee discounts Free drinks Language courses Company parties Reduced public transport ticket Central Location Flexible Working Hours Professional training Dog-friendly office Du wirst eigene Aufgaben und Projekte übernehmen und dabei jede Menge lernen. Unser Team besteht aus Experten verschiedenster Bereiche: Ob Mode, Marketing, Business oder Tech – uns verbindet die Leidenschaft für das, was wir tun. Wir motivieren und unterstützen uns gegenseitig, teilen unser Know-How miteinander und stehen anderen Meinungen und neuen Ideen offen gegenüber. Wir freuen uns auf Deine Bewerbung – am liebsten online über unser Bewerbungsportal. So können wir einen schnelleren Prozess gewährleisten und auch für Dich ist es ganz einfach, Deine Bewerbungsunterlagen hochzuladen! :-)
Aboutyou Hamburg, Germany
Sep 12, 2019
ABOUT YOU is one of the fastest growing e-commerce companies in Europe with its headquarter in Hamburg. As a fashion and technology corporation, along with our strong team, our ambition is to make online shopping experiences more inspiring and more personal. Our Online Marketing team consists of various experts working together on fields like performance marketing, web analysis and SEO – always one step ahead in order to optimize the performance of our shops and apps continuously. As our Working Student in Online Marketing – SEO Hungary (m/f/d) you support us with improving our Hungarian category- and brand texts. In addition to that, you get the chance to actively contribute your ideas in this area. Responsibilities Optimization of category- and brand texts via our Content-Management-System Translation and quality assurance of texts Research work Management of our translation tool Support with the development and execution of SEO- and keyword strategies Requirements Enrolled student in linguistics, media or similar fields Strong online affinity and very good knowledge of MS-Office Experiences with HTML are a plus Quick comprehension Hungarian native speaker competence Personal initiative, conscientiousness and autonomy Team spirit and flexibility A thorough, engaged and structured working method Benefits Fresh fruit every day Sports courses Exclusive employee discounts Free drinks Language courses Company parties Reduced public transport ticket Central Location Flexible Working Hours Professional training Dog-friendly office You will be responsible for your own specific tasks and projects and have the chance to learn a lot. Our team consists of people from different areas of expertise – fashion, marketing, business and tech – we are driven and united by our passion. We motivate and support each other, we share our know-how and we are open towards different opinions and new ideas.  We are looking forward to receiving your application – preferably via our online application portal! Thus, we can ensure a faster process and for you it is very easy to upload your application documents. :-)
Aboutyou Lüneburg, Germany
Sep 12, 2019
Adference ist die innovative AdTech-Division von ABOUT YOU mit Sitz vor den Toren Hamburgs, in Lüneburg. Unsere Werbe-Technologien für Amazon und Google Ads unterstützen Werbetreibende dabei, automatisiert Kampagnen zu erstellen sowie die richtige Budgetverteilung für Millionen von Werbeanzeigen zu setzen. Zu unseren Kunden zählen E-Commerce Unternehmen wie real, Ravensburger und Snipes sowie große Marketingagenturen. Bei uns kannst Du Dich und Deine Stärken in einem angenehmen Arbeitsklima optimal einbringen: flache Hierarchien, flexible Arbeitszeiten und spannende Aufgaben – das versprechen wir Dir! Du arbeitest in einem innovativen Umfeld, welches ständig neue Herausforderungen und Chancen für Deine Weiterentwicklung bietet. Wir suchen Unterstützung beim Ausbau unseres stetig wachsenden Teams: Office Manager / Bürokraft (m/w/d) auf 450€-Basis Das erwartet Dich Du unterstützt uns bei der Kreditoren- und Debitorenbuchhaltung Du unterstützt uns bei der Rechnungsstellung und beim Forderungsmanagement Du überwachst unser Mahnwesen Du organisierst das Sekretariat (Post, E-Mails, Bestellungen etc.) selbstständig und erledigst administrative Routineaufgaben Du koordinierst Dienstreisen und interne Veranstaltungen Du assistierst der Geschäftsführung und den Teams im Tagesgeschäft Das bringst Du mit Abgeschlossene Berufsausbildung im kaufmännischen Bereich Buchhalterische Kenntnisse; Erfahrung mit Lexware ist ein Plus Begeisterungsfähige, selbstständige und zielorientierte Arbeitsweise Schnelle Auffassungsgabe und hohes Maß an Eigeninitiative Umfangreiche MS-Office Kenntnisse Selbstorganisation, Sorgfalt und einen hohen Qualitätsanspruch an die Arbeit, gepaart mit viel Neugier Eine teamorientierte Arbeitsweise und ein freundliches und kommunikatives Auftreten Benefits Fresh fruit every day Exclusive employee discounts Free drinks Company parties Reduced public transport ticket State-of-the-art technology Flexible Working Hours Company pension Home office Du hast Lust, ein Teil unseres Teams zu werden? Dann freuen wir uns auf Deine digitale Bewerbung – am liebsten online über unser Bewerbungsportal. So können wir einen schnelleren Prozess gewährleisten und auch für Dich ist es ganz einfach, Deine Bewerbungsunterlagen hochzuladen! :-)
Aboutyou Hamburg, Germany
Sep 12, 2019
Das Social Media Team betreut alle relevanten Social Media Kanäle und setzt die aktuellen Fashion- und Lifestylethemen in Bild und Sprache um. Als   Praktikant Social Media – Video Redakteur (m/w/d)   betreust Du Kessy und Melisa und bist hautnah bei der Konzeption und Produktion von Video Content für Instagram & Youtube dabei. Verantwortungen Kreative Konzeption für unsere Videoformate auf Youtube und Instagram Organisatorische Planung und Umsetzung von Produktionen (z.B. Drehs, Shootings) Betreuung & Briefing unserer Social Media Faces (Kessy & Melisa) Erstellung von Video Titeln und Beschreibungen Erstellung von Reportings zur ständigen Verbesserung unserer Inhalte Eigenverantwortliches Reisemanagement für Kessy & Melisa Anforderungen Studium im Bereich Kommunikation, Journalismus, Film oder in einem vergleichbaren Fach Kreativität & Begeisterung für Bewegtbildformate und fundiertes Wissen über Youtube Starke Organisationsfähigkeit sowie gutes Selbst- & Zeitmanagement Affinität und Feingefühl für Bildsprache und Texttonalität sowie ausgeprägte Storytelling Skills Schnelle Auffassungsgabe, hohe Motivation und analytische Arbeitsweise Kenntnisse in Adobe CC und Basis Foto-/Video Skills wünschenswert Großes Interesse an Mode, Stylings und Social Media Benefits Fresh fruit every day Sports courses Exclusive employee discounts Free drinks Language courses Company parties Reduced public transport ticket Central Location Flexible Working Hours Professional training Dog-friendly office Du wirst eigene Aufgaben und Projekte übernehmen und dabei jede Menge lernen. Unser Team besteht aus Experten verschiedenster Bereiche: Ob Mode, Marketing, Business oder Tech – uns verbindet die Leidenschaft für das, was wir tun. Wir motivieren und unterstützen uns gegenseitig, teilen unser Know-How miteinander und stehen anderen Meinungen und neuen Ideen offen gegenüber. Wir freuen uns auf Deine Bewerbung – am liebsten online über unser Bewerbungsportal. So können wir einen schnelleren Prozess gewährleisten und auch für Dich ist es ganz einfach Deine Bewerbungsunterlagen hochzuladen! :-)